Keluaran Terbaru. Hikayat Valkeri 01

hikayat-valkeri
Salam sejahtera. Di sini kami mempersembahkan keluaran pertama kami, Hikayat Valkeri episod 01!
Hikayat Valkeri 01 (H264)
Torrent

~ oleh Najib Tun Razak di April 7, 2009.

7 Respons to “Keluaran Terbaru. Hikayat Valkeri 01”

  1. tahniah dan syabas kepada berhalaanime.

    belum cuba tengok lagi, tapi cerita ni baguskah?

    dan kalau pihak anda boleh memberi tutorial utk encode, proses subbing, timing dan juga software2 yg diperlukan, saya juga ingin mempelajari cara utk sub anime (dalam BM) dengan format mkv.

    setakat ini saya cuma tahu mengedit file SRT saja.

  2. Oh, kami menggunakan process soft sub, jadi kami tak perlu enkod semula fail itu.
    Dan alatan yang digunakan adalah
    – MKVToolnix
    – Aegisub (nak buat ASS, dan karaoke effects)
    – Virtual Dub (kalau hendak buat enkoding)

  3. oh begitu rupanya. Jadi keluaran enkod ini dari fansub yg mana satu? Saya rasa enkod anda bukan dari RAW kerana saiz fail yg agak kecil.

  4. pertama sekali, tahniah saya ucapkan kepada berhala anime terutama pak lah dan najib, kerana berjaya meriliskan episod pertama bagi animasi hikayat valkeri. saya sudah menontonnya dan ingin juga mengutarakan sedikit pendapat. pada mulanya, terkejut juga melihat tajuk melayu di tokyotosho. namun, disebabkan ini adalah hasil kerja dan titik peluh pak lah yang baru sahaja meletakkan jawatannya, jadi saya pun memuat turunkannya ke dalam komputer saya. terima kasih juga saya ucapkan sekali lagi kerana menggunakan mkv. dengan ini, anda tidak perlu bersusah payah untuk men-encode-kannya. disebabkan ini juga, kualiti video dapat dikekalkan dengan baiknya. mengenai sari kata pula, saya agak tertarik dengan gaya penggunaan bahasa anda. walau pun penggunaan RELA kelihatan agak lucu, tetapi ianya membawa maksud yg tepat! akhir sekali, saya harap, berhala anime akan dapat terus hidup untuk meriliskan sari kata bahasa melayu untuk animasi hikayat valkeri ini. semoga pak lah dan najib tidak akan berputus asa walaupun anwar datang membuat kacau dan menabur tohmahan pada anda semua. sebab saya sebagai penonton setia animasi-animasi jepun, memang menanti-nantikan kemunculannya kumpulan-kumpulan seperti berhala anime. sehingga jumpa lagi di episode dua.

  5. bagus la enkoding ko najib, gamba cantik gile..bangga aku ada PM cam ko…tp korang translate dari BM ke BI ke? bukan dari bahse jepun tu sendiri? kekadang kalo wat double translation nnt meaning leh lari…

  6. Salam,cuma nak request, disebabkan saya menggunakan pc jenis lama, pc saya tak boleh mainkan video ni dengan “smooth” saya taula mkv ni bagus, tapi ader x “chance” untuk dapatkan SD version 😀

  7. Kami akan cuba untuk membuat versi SD. Tunggu dua tiga minggu lagi kerana sekarang kami agak sibuk juga

Tinggalkan Jawapan

 
